Ekonomi

GM ilk çeyrek ABD satışları Toyota’yı geride bıraktı

General Motors Co. (NYSE:GM), ticari teslimatlardaki düşüş nedeniyle ABD’deki ilk çeyrek otomobil satışlarında hafif bir düşüş bildirdi. Buna rağmen Detroit merkezli otomobil üreticisi, güçlü perakende talebinin de katkısıyla rakibi Toyota Motor Corp’u (NYSE:TM) geride bırakmayı başardı.

GM’nin satışları ilk çeyrekte %1,5 oranında azalarak toplam 594.233 adede geriledi. Buna karşılık Toyota aynı dönemde 565.098 araç satarak %20’lik önemli bir satış artışı yaşadı. Otomobil endüstrisi, pandeminin ardından tüketicilerin kişisel kullanım için yeni araçlara olan ilgisinin artmasıyla son çeyreklerde güçlü satışlarla desteklendi.

J.D. Power veri ve analiz bölümü başkanı Thomas King, etkileyici satış ve harcama performansını kabul etmekle birlikte perakendeci ve üretici karlılığı üzerindeki etkisi konusunda uyarıda bulundu. Bu durum, satılmamış araç stoklarının arttığı ve sektördeki rekabetin yoğunlaştığı bir döneme denk geliyor.

Sektör danışmanlarından Cox Automotive, ABD’de yeni araç satış hacminin ilk çeyrekte bir önceki yıla kıyasla %5,6 artarak 3,8 milyon adede ulaşacağını tahmin ediyor. Mart ayında mevsimsellikten arındırılmış yıllık oranın 15,5 milyon adet civarında olması bekleniyor; bu rakam geçen yıla göre bir artış ancak Şubat ayı rakamlarına göre hafif bir düşüş anlamına geliyor.

Ayrıca, J.D. Power’ın verilerine göre, Mart ayında yeni araçlar için ortalama işlem fiyatlarının geçen yılın aynı ayına göre %3,6’lık bir düşüşle 44.186 $ olacağı tahmin ediliyor.

S&P Global Mobility, 2023’ün ikinci çeyreğinden bu yana, otomobil tüketicilerinin karşı karşıya olduğu mevcut satın alma ortamı nedeniyle satış hızının uzun süreli bir bekleme modelinde olduğunu belirtti.

Geçtiğimiz hafta GM ve Ford Motor Co. (NYSE:F) üst düzey yöneticileri, güçlü tüketici talebine atıfta bulunarak ABD otomobil pazarı ve karlılık stratejileri hakkında iyimser görüşler sundu. Ancak Ford, elektrikli araçlara yönelik talebin “sektörün beklediğinden çok daha düşük” olduğunu vurguladı. Şirket önümüzdeki beş yıl boyunca stratejisinin önemli bir unsuru olarak hibrid modellere odaklanmayı planlıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
betcio
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort