Teknoloji

Seçimlerin Dijitalleştirilmesi ve Oyunlaştırılması

Oyun oynama istatistiklerini incelediğimizde dünya üzerinde yaklaşık olarak her iki kişiden birinin sistematik olarak oyun oynadığını görüyoruz. Özel kesim de bu durumdan faydalanarak özellikle pazarlama ve iletişim gibi alanlarda etkili sonuçlar alıyor. Bilgi ve bağlantı teknolojilerindeki değişim ve gelişmelere paralel olarak teknoloji kullanımı kamu idareleri tarafından da uygulanmaya başlanmıştır.

Oyuncu motivasyon unsurlarına bakılarak halkın davranış ve motivasyon kaynakları incelenebilir.

Seçimlerin dijital dönüşümü ve oyunlaştırılması, son yıllarda farklı ülkelerde siyasi kampanyaların ve seçimlerin yönetiminde değerli bir rol oynamaya başladı. Dijital dönüşümün, seçim kampanyalarının daha etkin yürütülmesine, seçmene daha iyi hizmet sunulmasına, oy verme sürecinin daha güvenilir ve şeffaf hale getirilmesine, seçmenlerin daha aktif katılımını teşvik ederek oy kullanma sürecinin daha keyifli hale getirilmesine olanak sağladığı düşünülmektedir.

Oyunların yenilikçi yaklaşımı ve buna bağlı olarak oyunlaştırma, kamuoyundaki seçim pratiğine farklı bir bakış açısı getirecektir. Oyunun dinamikleri ve mekaniğine bağlı olarak teşvik ve ödül sistemleri siyasi partiler ve kamu kurumları tarafından uygun bir seçenek olarak görülebilir.

Oyunlaştırmanın gücü, yurttaşların seçimlere katılımını artırmak için kullanılabilir. Ayrıca kamu kurumları tarafından hayata geçirilecek oyunlaştırma uygulamalarının maliyetleri düşürmesi ve bütçe açısından fayda sağlaması bekleniyor.

Örneğin; Türk kamu yönetimindeki oyunlaştırma uygulamalarına bakacak olursak Eğitim Bilişim Ağı’nı (EBA) ele alabiliriz.

. Bu platform, öğretmen ve öğrenciyi bir araya getirme serüveninde eğitimde oyunlaştırma tekniklerini de kullanmaktadır. Rozetler, EBA’da çeşitli görevler karşılığında verilmektedir.

Bu güzel başlangıcı düşündüğümüzde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) temel alınarak Seçim Bilişim Ağı (SBA) kurulabilir. Seçmen Bilgi Ağı ile seçmenin oy kullanıp kullanmadığı, seçimlerin oranları gibi bilgiler sisteme yüklenebilmektedir. Seçmen Bilgi Ağı’nda oyunlaştırma yapıları kullanılabilir. Oyunu kullanan seçmenler sistemdeki bir Leaderboard’da sıralanabilir ve bu tablodakiler ödül kurulumuna dahil edilebilir. Sonuç oranlarını takip etmek için aynı anda oy kullanan seçmenlere ödül verilebilir. Kamu yönetiminde önemli oyunların olduğu ve oyunlaştırmanın kullanıldığı bilinmektedir. Özellikle oyunlaştırma, seçmeni oy kullanma konusunda bilinçlendirmek için kullanılabilir. Yeni bir uygulama öncesinde e-devlet üzerinden oyunlaştırılarak vatandaşlar oy kullanma konusunda bilinçlendirilebilir. Böylece sivil katılımın arttırılması hedeflenebilir.

Önümüzdeki yıllarda Türkiye’de seçim sürecinin dijitalleşmesi beklenen bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Bu gelişmeler üzerine kurulu oyunlar, muhtemelen tüm süreç için bir başlangıç ​​adımı niteliğinde. Oyunların motive edici özelliğinden yararlanılarak farklı süreçler yaşanabilir. Örneğin Seçim Oyunu Partileri Yarışıyor, Seçim Yarışı gibi oyunları artık uygulama marketlerinde görebiliyoruz.

Election Race, göz alıcı 3D grafikleri ve özgün eğlenceli oyun mekaniği ile bir yarış oyunu olarak bu konuyu temel alan ilk oyunlardan biridir. Oyunun amacı, çeşitli oyun modlarını başarıyla tamamlayarak seçimi kazanmaktır. ‘Seçim Oyunu 2’ uygulaması ile desteklediğiniz partiyi ve başkanı seçip kendi karakterinizle parti oluşturabilirsiniz.

Bu yazı Gamfed Türkiye Gönüllülerinden Gizem Aksoy Dönmez’in katkılarıyla yazılmıştır.

bağlantılı

heyecan

instagram

Bu makalede ortaya konulan fikir ve yaklaşımlar tamamen yazarlarının özgün fikirleri olup, Onedio’nun yayın politikasını yansıtmayabilir. ©Onedio

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu